STREFA WIEDZY

Warsztaty strategiczne

Autor: Tomasz Albecki

30 grudnia 2021

Udostępnij:

Brak czasu, konieczność działania i dowożenia wyników medialnych, walka na KPI i OKR, niezliczone kolaboracje i partnerstwa. A potem refleksja: skąd mam to wiedzieć, że to dobre dla mojej marki? Może i w tym przypadku mniej znaczy więcej?

Czym są warsztaty strategiczne?

Warsztaty strategiczne to moment, w którym wspólnie z konsultantem możesz zastanowić się, nad czym warto pracować w określonym czasie w Twojej firmie, aby zapewnić jej rozwój. Warsztaty pozwalają przeanalizować sytuację marki na rynku, na tle konkurencji. To czas, w którym możesz na nowo zdefiniować wizję i misję marki oraz wyznaczyć kolejne długoterminowe cele. Warto rozważyć warsztaty strategiczne w przypadku, gdy Twoja firma rozwija się i ewoluuje, a marka tego nie pokazuje. Zastanów się nad warsztatami strategicznymi także wtedy, gdy występują problemy, z którymi sam nie możesz sobie poradzić. Może potrzebujesz nowej strategii lub czujesz, że w firmie są potrzebne zmiany organizacyjne.

Kto powinien uczestniczyć w warsztatach strategicznych marki?

Warsztaty są przeznaczone dla osób odpowiadających za komunikację marketingową oraz zarządów czy managerów działu sprzedaży, eksportu czy PR. Osoby zaangażowane w komunikację i marketing muszą mieć świadomość, jakie są cele firmy, rozumieć rolę komunikacji w procesie sprzedaży. Spójne działania kluczowych osób są niezwykle korzystne dla marki. W warsztatach przede wszystkim powinni brać udział:

  • przedstawiciele zarządu lub właściciele marki,
  • kadra zarządzająca i menedżerska,
  • osoby odpowiedzialne za sprzedaż,
  • przedstawiciele działu HR,
  • pracownicy zajmujący się obsługą klienta.

Wiele osób rezygnuje z udziałów w warsztatach strategicznych z kilku powodów. Przede wszystkim wydają się im one niepotrzebne, a potem zbyt czasochłonne. Formuła w Skillers Academy zakłada jedno, dwa spotkania w ciągu roku pozwalające na uzyskanie kompleksowej weryfikacji działania marki. Niektórzy twierdzą, że warsztaty strategiczne prowadzone są przez teoretyków niemających świadomości aktualnych trendów. Konsultanci Skillers Academy od kilkunastu lat zajmują się budowaniem komunikacji dla firm z różnych branży i pracują z markami z całego świata. Dlatego warsztat strategiczny marki zasili Twój zespół w świeże podejście do planowania komunikacji w kolejnym roku oraz wskaże nowe narzędzia, które możesz wdrożyć. Praktyczna wiedza to największa wartość prowadzonych w Skillers Academy warsztatów strategii marki.

Jak wyglądają przykładowe warsztaty strategiczne?

Konsultant zapoznaje się z potrzebami firmy. Potem buduje program szkolenia oraz przygotowuje pytania, które zada osobom uczestniczącym w warsztacie przed spotkaniem. Wysłucha i przeanalizuje materiały firmowe i kanały komunikacji. Na warsztatach konsultant omówi takie pojęcia, jak:

  • ocena potencjału marki w odniesieniu do konkurencji na podstawie modelu BRAND BULLSEYE,
  • materiały promocyjne,
  • kanały dotarcia marki do grup klientów,
  • zasoby niezbędne do realizacji strategii.

W warsztatach strategicznych marki nie powinno się czuć presji wyniku „tu i teraz” oraz rozwiązań, które mają nagle sprawić, że Twoja firma zmieni się o 180 stopni. To miejsce, w którym mogą pojawiać się pomysły sprzyjające myśleniu strategicznemu. To właśnie na warsztatach strategicznych możesz postawić cele, jakie będą motorem napędowym podczas prowadzenia biznesu. Warto zauważyć, że konsultant, słuchając „z zewnątrz” tego, czego potrzebujesz, pomoże Ci uzyskać informację dotyczącą tego, na co możesz przeznaczyć energię, jeśli idzie o działania w Twojej organizacji. W tym miejscu wspólnie z konsultantem wypracujecie porozumienie, do którego będzie można wrócić, sprawdzając, czy cele zostały zrealizowane.

Postaw na sprawdzone warsztaty strategiczne

Warsztaty strategiczne to czas tylko dla Twojej marki i Ciebie! Warto, abyś wygospodarował jeden lub dwa dni w roku na wypracowanie z konsultantem założeń do strategii komunikacji na przyszły rok. Nadasz sens Twoim działaniom i dowiesz się, jak skuteczność komunikacji mierzyć w czasie. Aby umówić spotkanie, napisz do nas na office@personal-pr.pl.

Podobne artykuły