STREFA WIEDZY

PRzemyślenia na temat szkolenia

Autor: Karolina Janik

25 listopada 2022

Udostępnij:

Praca w komunikacji zintegrowanej to ekscytujący kawałek chleba! Zgodzisz się pewnie, że wartość eksperta PR i MKT na rynku mierzona jest przede wszystkim:

  • doświadczeniem – co przeżyjesz w zmieniającej się branży, to Twoje;
  • wiedzą merytoryczną – wszystko się zmienia, musisz nadążyć i się cały czas uczyć;
  • gotowością do rozwoju i zmian – nie każdy lubi PRacować w tak fascynująco zmiennych warunkach!

Zostańmy chwilę przy temacie merytorycznego przygotowania do zawodu. Czy jesteśmy w stanie wiedzieć wszystko? Nie. Czy jesteśmy w stanie zgłębić wszystkie dziedziny komunikacji zintegrowanej? Nie. Czy powinniśmy znać nowo pojawiające się narzędzia i weryfikować wiedzę oraz schematy działań komunikacyjnych? Tak.

Koniec roku kalendarzowego to doskonały moment na postanowienia dotyczące rozwoju zawodowego. To również moment na wykorzystanie niewykorzystanych budżetów szkoleniowych, które można PRzebookować i PRzechować na 2023 rok.

Jest kilka obiektywnych powodów, dlaczego warto inwestować w szkolenia własne i zespołu:

  • pracownik szkolony to pracownik zadowolony
  • praktyczne informacje to większa jakość i sprawność działania zespołu
  • najszybszy sposób zdobycia nowej wiedzy to eksperckie szkolenie zewnętrzne
  • szkolenie specjalistyczne to wypełnienie luk kompetencyjnych w Twoim zespole
  • aktualna wiedza z komunikacji to często istotna przewaga konkurencyjna
  • praktyka w komunikacji czyni mistrza i umożliwia wdrażanie innowacji przydatnych we wsparciu sprzedaży!

Wracając do tematu: uczyć się trzeba i nawet jeżeli po studiach myślisz, że to już koniec drogi, ten koniec w naszej branży nigdy nie nastąpi. Świat komunikacji pędzi do przodu, a my musimy umieć ocenić i uzasadnić, dlaczego idziemy z marką w tę, a nie inną stronę. Musimy umieć ocenić i doradzić przełożonym, czy firma powinna dobrać nowy kanał komunikacji, czy zintensyfikować działania media relations oraz także ocenić pomysły i jakość pracy współpracującej z nami agencji.

Dlatego warto oszczędzać czas własny i brać udział w szkoleniach: korzystać z faktu, że ktoś „za nas” temat zgłębił, przeanalizował, umie wiedzę przekazać syntetycznie, sugestywnie i bierze pełną odpowiedzialność za formę oraz jakość szkolenia.

Czy osoby z sektora PR i MKT szkolą się w Polsce wystarczająco?

Czy wychodzimy w komunikacji naprzeciw wyzwaniom z obszaru innowacji, który jest driverem gospodarki?

Na te pytania każdy powinien odpowiedzieć sobie sam przed sobą i podjąć decyzję, czy idzie w dobrym kierunku z rozwojem własnym oraz swojego zespołu 😉

Podobne artykuły