STREFA WIEDZY

Jak zbudować silną markę osobistą na LinkedIn?

Autor: Julia Gościńska

22 września 2022

Udostępnij:

Większość osób posiadających konto na LinkedIn z pewnością wie, że jest to miejsce pozwalające nawiązać kontakty z osobami z branży, dzielić się wiedzą i zbudować markę osobistą. Jednak tworzenie relacji i eksperckiego wizerunku wymaga czasu oraz zaangażowania. O jakich elementach profilu należy pamiętać oraz jakie działania podjąć, by zbudować silną markę osobistą?

Wartościowy profil

Posiadanie samego profilu nie wystarczy. Po pierwsze istotne jest uzupełnienie najważniejszych elementów tj. zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle, nagłówka, opisu, doświadczenia, umiejętności czy też sekcji „Polecane”. Podczas tworzenia poszczególnych pozycji trzeba mieć w pamięci, że profil to wirtualna wizytówka. Dlatego jego spójność i skrupulatne uzupełnienie, działa na korzyść użytkownika. W uzupełnieniu profilu pomogą z pewnością podpowiedzi, jakie daje LinkedIn i podążanie za wskazówkami krok po kroku.

Tip: Statystyki pokazują, że posiadanie zdjęcia profilowego generuje 21 razy więcej wyświetleń profilu i 9 razy więcej zaproszeń do kontaktów[i].

Budowanie sieci kontaktów

Gdy profil jest uzupełniony o najważniejsze informacje, warto rozpocząć zbieranie określonej grupy osób, by docierać z komunikatami do innych użytkowników. Podczas budowania sieci kontaktów sprawdzi się prosta zasada – najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Dlatego dobrym sposobem jest nawiązywanie relacji z osobami, z którymi posiada się podobne cechy, takie jak np. branża, wspólny klient czy grupa docelowa. Do listy warto dodać też osoby, które spotkało się na swojej drodze zawodowej np. podczas eventów, konferencji czy szkoleń, ale też ekspertów w określonej dziedzinie. W praktyce można to zrobić poprzez wyszukiwarkę i zakładkę „sieć”.

Tip: Aby zwiększyć skuteczność zaproszeń, warto wykorzystać możliwość wysłania wiadomości. Trzeba jednak pamiętać, by treść komunikatu była spersonalizowana, ponieważ zwiększa to szansę na akceptację zaproszenia.

Tworzenie interakcji

Jeśli w sieci kontaktów masz osoby, które publikują interesujące treści – to świetnie. Warto rozpocząć swoją aktywność na portalu od reagowania i komentowania postów innych użytkowników. Interakcje powinny być ważną częścią działań, ponieważ częste reagowanie pozwala zbudować wizerunek eksperta i widoczność profilu. Reakcje są też dobrze pozycjonowane przez algorytm LinkedIna.

Autorskie treści

Jednak interakcje to nie wszystko. Aby zbudować silną markę osobistą w oczach innych użytkowników, warto tworzyć autorskie publikacje. Na początek dobrze sprawdzą się posty, zarówno te urozmaicone zdjęciami, jak i ankietą. Na profilu nie powinno zabraknąć też artykułów, które są dobrze pozycjonowane przez portal i mają dłuższą żywotność niż posty. Warto korzystać z tego przywileju regularnie. LinkedIn daje możliwość tworzenia wydarzeń czy wideo, co dodatkowo urozmaica profil. Ciekawą i atrakcyjną formą dodawania załączników do publikacji jest możliwość opublikowania kilku grafik w postaci dokumentu pdf – po dodaniu do posta wyświetli się w formie karuzeli, którą odbiorcy będą mogli przewijać, by zobaczyć kolejne elementy.

Tip: Warto tworzyć posty o dłuższej treści, zawierające co najmniej 3-4 linijki tekstu, ponieważ bardziej angażują odbiorców[ii].

Sprawdź skuteczność

Kiedy na profilu użytkownika pojawiają się kolejne publikacje, należy regularnie monitorować jego skuteczność i potencjał sprzedażowy. Do mierzenia aktywności na LinkedInie służy wskaźnik Social Selling Index (SSI), który składa się z czterech elementów tj.: personal brand, czyli profil osobisty, content, sieć kontaktów oraz budowanie relacji. Każdy z tych elementów oceniany jest na 25 punktów. Przy efektywnych działaniach wskaźnik wzrasta. Spada natomiast, gdy przestają pojawiać się na profilu angażujące, różnorodne treści.

To tylko kilka zasad i wskazówek, za którymi warto podążać na początku drogi w budowaniu marki osobistej na LinkedInie. Więcej zagadnień dotyczących personal brandingu poznasz podczas najbliższego szkolenia Skillers Academy!

[i] https://passport-photo.online/pl/blog/linkedin-statystyki/

[ii] https://sm-manager.pl/artykul/piec-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-o-publikowaniu-postow-na-linkedinie

Podobne artykuły