STREFA WIEDZY
Autor: Tomasz Albecki
14 stycznia 2022
Udostępnij:
Influencer marketing jest jednym z najlepszych narzędzi dostępnych w mediach społecznościowych, dzięki któremu możesz dotrzeć do odbiorców swojej marki.
Dlaczego warto skorzystać z możliwości influencer marketingu?
Nic nie przekonuje ludzi tak bardzo jak liczby. Dlatego warto przeczytać, jaki potencjał ma influencer marketing.
Chcesz wiedzieć, dlaczego jeszcze warto sięgnąć po współpracę z influencerami?
Bieżące monitorowanie efektów
Dzięki dzisiejszym narzędziom oraz samym serwisom społecznościowym, w których influencerzy mają konta, można dokładnie mierzyć efekty kampanii. Liczba polubień, komentarzy, konwersji – to tylko niektóre dane pozwalające na analizę konkretnej kampanii.
Możliwość promocji każdej marki
Wielu ludzi z dystansem podchodzi do influencer marketingu. Obawy często są związane z dopasowaniem profilu influencera do wartości, jakie reprezentuje konkretna marka. Można je szybko rozwiać, jeśli dokonamy dobrego rozpoznania środowiska i działalności różnych influencerów oraz starannie wyznaczymy cele kampanii i cechy jej potencjalnych odbiorców. Warto też rozważyć współpracę z influencerem, który pozornie nie ma związku z tym, co oferuje dana marka. Na przykład osoby skupiające się na tworzeniu contentu parentingowego mogą skutecznie promować idee zdrowego żywienia, sprzęt sportowy czy inne akcesoria. Podczas kolejnej współpracy można też przemyśleć stworzenie osobnej linii produktu, która będzie dedykowana głównie społeczności związanej z konkretnym, wpływowym influencerem.
Kreatywność to podstawa
Bardzo mocnym atutem influencerów jest to, że … są kreatywni! Wystarczy przeanalizować liczbę zdjęć, filmów oraz innego rodzaju treści, jakie codzienne zamieszczane są w serwisach społecznościowych. Sprawdź, który influencer może Twój produkt czy usługę promować i pokazać coś zupełnie innego. Coś, czego nawet Ty nie wiedziałeś o swoim produkcie.
Ludzie stosują się do rad influencerów
Influencerzy są zwykle autentyczni i bezpośredni. Regularnie wchodzą w interakcje z odbiorcami – skracają dystans, podkreślając cechy, które łączą ich ze stworzoną społecznością. Influencerzy nie aspirują do roli autorytetu, mają bliższy kontakt z widzami niż na przykład celebryci. Za to kochają ich ludzie, którzy decydują się na systematyczne oglądanie i komentowanie. Nie dziwi więc, że dzięki temu fani influencera ufają mu i częściej podążają za jego radami i wyborami niż za tym, co prezentują reklamy. Dzięki takim relacjom marka, którą poleca influencer, staje się dla odbiorców bardziej wiarygodna i wartościowa.
Infuencer marketing nie do zablokowania
Planując różne kampanie promocyjne marki w sieci, należy liczyć się z tym, że nie zawsze trafią do zakładanej liczby odbiorców. Internauta może zablokować reklamy Google, pominąć reklamy wyświetlane na YouTube. Promocja marki na Facebooku lub Instagramie może się opóźniać. Natomiast działania promocyjne prowadzone we współpracy z influencerem nie zostaną zablokowane, a grono odbiorców jest pewne.
[1] https://www.inmar.com/influencer-solutions/blog/2016/03/influencer-marketing-update-non-celebrity-influencers-10-times-likely-drive-store-purchases/
[2] https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022, Personal PR Sp. z o.o.
design: Hajduk Studio